Google kiest voor ELAUNCH

We zijn heel trots dat Google de samenwerking met ELAUNCH is aangegaan! Google maakt daarbij niet alleen gebruik van ons mobiele trainingsplatform, maar ook van onze service om trainingen te laten ontwikkelen. Google had voor ons de vraag of we haar bestaande...

Lees meer

Gamification: de juiste manier van belonen

Het uiteindelijke doel van gamification is om mensen intrinsiek te motiveren. Deze intrinsieke motivatie kan worden opgebouwd met externe beloningen. Om dit te doen gebruiken gamification experts high tier, mid tier en low tier rewards. Low tier rewards zijn...

Lees meer

Samsung kiest voor ELAUNCH

Er zijn van die bedrijven waar je extra trots op bent dat ze klant worden. Bijvoorbeeld omdat ze zo toonaangevend zijn in hun markt of hun zaken al uitstekend op orde hebben waardoor een overstap naar een nieuwe partner niet noodzakelijk lijkt. Bij Samsung was dit het...

Lees meer

Beloningsstructuren in gamification

Gamification is, in de basis, een soort systeem dat goed gedrag beloont om dat gedrag te versterken. Maar wanneer je mensen beloont, bouw je ook een zekere verwachting op. Als je niet aan die verwachting voldoet, valt het aangeleerde gedrag weer weg. In dit artikel...

Lees meer

Optie1 kiest voor ELAUNCH

We zijn live met Optie1! En daar zijn we natuurlijk erg trots op. Optie1 is een van de meest ambitieuze telecomretailers in Nederland en gaat ons ELAUNCH platform gebruiken om haar medewerkers te trainen, te enthousiasmeren en te laten excelleren. Met de door ons...

Lees meer

Het verschil tussen gamification en game-based learning

Gamification en game-based learning staan de laatste tijd flink in de spotlights en dat is niet zonder reden. Uit onderzoek blijkt dat het toevoegen van gamified elements aan een leeromgeving de betrokkenheid van gebruikers kan vergroten en daarmee de resultaten...

Lees meer

Phone House kiest voor ELAUNCH

We zijn live met Phone House! We zijn trots op onze nieuwe partner Unified Retail Services (waar Phone House onderdeel van is) die we deze week hebben aangesloten op ons ELAUNCH platform. Met de nieuwe Acadamy app kan URS medewerkers trainen, enthousiasmeren en laten...

Lees meer

Blended learning: beurzen en evenementen

ELAUNCH lanceert een nieuwe functionaliteit om ‘blended learning’ verder vorm te geven. Medewerkers krijgen een optimale combinatie van fysieke en offline-trainingen aangeboden, volledig geïntegreerd in hun app en eenvoudig te beheren. Door deze nieuwe mogelijkheden...

Lees meer